Auto Restauratie pagina

Klik maar op de plaatjes om meer te zien...

 

Ik ben  gestart met de autorestauratiehobby op 16 jarige leeftijd, juni. Het eerste object was een 71-er Volkswagen Kever. Het werd een speciale auto, maar te veel Bling bling voor mij, ik verkocht het in 1993.
De tweede werd ook een kever, augustus 1987). Ik kocht deze voor de speciale bodykit voor de eerste kever. Deze VW werd mijn eigen auto, ik reed er zelfs mee naar Finland. In 1997 verkocht ik de kever.
Tijdens de keverkoorts werd ik gebeten door het buggyvirus. Dus kocht ik in 1988 een zeldzame Bruvo (Bruin en Vos) buggy. Er werden slechts 400 van gemaakt. Deze werd van top tot teen gerestaureerd, ik verkocht de buggy in 1992, ik heb er nooit in gereden.
Ook kocht ik in 1988 een prachtige Ruska Sprinter buggy. Deze buggy verkocht ik in 1994 na er vele zomers mee rond gereden te hebben, een paar keer naar de waddeneilanden.
In 1987 kochtten we een 1968 Volkswagen Karmann Ghia. We restaureerden deze auto tot in de puntjes. Maar de auto werd te mooi om in te rijden, dus verkochten we de Karmann en ruilden er de rode spider van hier beneden op in.
Een vriend van me bezat een Fiat Spider. Prachtige auto, dus werd de nieuwste aanwinst een beige spider, Juni 1997. In Juni 1999 verkocht ik de spider aan een vriend van me.

Een tweede spider, rode 1978, kochten we in April 1999. Deze verkocht ik in Juni 2000.

In mei 1999 een 1981 beige Turbo spider volgde. Foto links is gemaakt op Corfu (Griekenland). De TURBO auto reed perfect, zo mooi dat toen ik in oktober 1999 de kans greep om een 1981 zwarte Turbo (rechter foto) te kopen, ik meteen toesloeg.

In Juli 2001 verkocht ik de zwarte, in Januari 2002 verkocht ik de beige turbo.

 

In June 2000 kocht ik deze 1982 azurblue metallic fuel injected spider. Een jaar later (na technische en cosmetische restauratie) doorverkocht in Augustus 2001.

In November 2001 kocht ik deze rode 1979 spider. Deze spider kon door emmissierotzooi niet lekker ademen, dus heb ik de auto getuned, ik smeet 10 kilo ijzer uit de auto en installeerde een 1800 spruitstuk en een ADFA carburateur. De PK verhoging werkte goed. Oktober 2002 verkocht.

Volgende op mijn lijstje was een Volumex. Na 1 jaar zoeken kocht ik een zwarte, nummer 35 van de 500. In January 2002 kocht ik deze in Munchen, Duitsland.

Dit werd mijn eigen dagelijkse auto (behalve in de winter). Ik heb deze Volumex aan een Italiaan verkocht, maart 2012.

In April 2002 kocht ik deze 1978 carburateur-spider uit Duitsland.

Ook deze werd gerestaureerd en getuned. Reed perfect en verkocht Juni 2003.

In December 2002 een 1981 fuel injectie spider, ook uit Duitsland. Inclusief alle bonnen, rekeningen en onderhoudsboekjes. De nieuwe eigenaar wenste een blauwe kleur, verkocht in april 2004.

De volgende spider kocht ik in Februari 2003, ook uit Duitsland. Ik restaureerde deze voor een vriend, in slechts 4 maanden (ik had toen nog veel tijd). In mei 2003 reed hij ermee naar Oostenrijk.

Deze blauwe ruilde ik in op de zwarte, dus in juni 2003 kocht ik deze 1980 fuel injection spider. De spider was mechanisch prima, maar had erg veel roest. Ook deze werd gerestaureerd en kreeg 6 kilo Mike Sander fett. Autobild.de testte 20 producten, deze is de beste. De nieuwe eigenaar wenste een licht grijze, in mei 2008 verkocht.

Deze ruilde ik in op de lichtblauwe spider, April 2004. Het werd een prachtige Abarth look spider, verkocht in Juni 2010.

 

In december 2008 kocht ik een rode 1978  spider body en een rode restauratiespider. Deze is tot in de puntjes gerestaureerd. Mei 2013 is de restauratie voltooid.  Verkocht in het najaar van 2013.

 

In maart 2009 kocht ik deze 1979 spider. Deze auto is compleet gerestaureerd. Verkocht naar Oostenrijk juli 2018.


Na zo veel spiders wenste ik iets nieuws. Dus kocht ik in februari 2010 een groene Ford Mustang fastback, uit 1965. Goede basis voor een perfecte restauratie.

Na drie jaar restauratie verkocht ik de Mustang in mei 2013.

Kort na de aanschaf van de Fastback kocht ik een 1967 Mustang cabrio, oktober 2010.

Ik heb de auto (ongerestaureerd) verkocht in maart 2013.

In maart 2012 kocht ik deze spider. Ik heb de auto cosmetisch gerestaureerd en verkocht in juli 2012.

In juni 2012 kochten we 2 spiders tegelijk. Deze kale spider is gespoten in zwart metallic en is in concours staat gebracht, met een originele en vanzelfsprekend gereviseerde injectiemotor  en een compleet nieuw beige lederen interieur.

Verkocht in de zomer van 2015 naar Duitsland

 

Ook deze kochten we in juni 2012. De Spider wordt momenteel gerestaureerd.


Mocht je geÔnteresseerd zijn, hoor ik het graag.

 

Ik had spijt van de verkoop van mijn Volumex. Dus toen ik in september 2012 de kans kreeg om een zeldzame Volumex te kopen, deed ik het meteen. Het betreft de eerste ooit gemaakt, 000001. Volumex was origineel, echter er waren enkele onderdelen, laten we zeggen aangepast door de oude eigenaar. Ik heb de spider nu in geheel originele staat teruggebracht.


Deze spider kochten we in maart 2013. Spider kochten we eigenlijk voor onderdelen. Maar deze DS spider bleek te mooi om te slopen, dus werd de auto cosmetisch en technisch gerestaureerd. De auto werd verkocht en ging naar Duitsland.

 

 

Deze mooie Europese DS spider kochten we in de zomer van 2014. De spider had veel onderhoud en aandacht nodig. Na een technische revisie en bijspuitwerk is deze survivor terug naar ItaliŽ.

Dit was onze 20e spider!

 


Deze rode DS kocht ik begin 2015. Na een technische en optische revisie ging de spider terug naar ItaliŽ.


Deze blauwe CS1 spider kocht ik in april 2015. Het is een kale koets met motor. Gelukkig heb ik erg veel onderdelen.

Deze spider is al verkocht.

Deze groene CS0 spider kocht ik in april 2015. Deze spider is nieuw gespoten en volledig gereviseerd en is naar BelgiŽ verhuist.

Deze BS spider kocht ik in augustus 2015. Deze spider wordt momenteel gerestaureerd. 

Mocht je geÔnteresseerd zijn, hoor ik het graag.

 

Deze rode origineel Nederlandse AS spider uit 1968 kocht ik in oktober 2015. Deze spider is gespoten en volledig gereviseerd.

Deze spider is verkocht naar Oostenrijk in mei 2018. Ik heb de zijne erop ingeruild.